Mistrz ekstraklasy eCommerce

Lech Poznań to czołowa polska drużyna piłkarska i lider innowacji technologicznych na skalę regionalną. Jako pierwszy klub w Polsce wprowadził sprzedaż internetową biletów, wciąż rozwijaną o nowe funkcjonalności. Spośród 300 tys. zarejestrowanych kibiców już 60% kupuje bilety online, a przychody z kanału mobilnego rosną w tempie 10% rok do roku. Chcesz wiedzieć, jak osiągnąć taki sukces?

Zarejestrowanych
kibiców w bazie

300 tys.

Kupiło bilet online
na rozgrywki Ekstraklasy

40 tys.

Młodych zawodników
w akademii piłkarskiej

2 tys.

Produktów dla fanów
w sklepie internetowym

250

“Generalnie wśród Polaków, jest dużo osób, które mają tradycyjne podejście do transakcji zakupowych. Myślę, że jest to ważne zadanie, żeby to postrzeganie zmienić. eCommerce jest prostszy, łatwiejszy, szybszy. Dlatego wszystkie firmy muszą brać pod uwagę eCommerce i muszą określić jaką rolę eCommerce będzie w ich biznesie odgrywał.”

Sebastian Starczewski, Marketing & Ticketing Director

” Generalnie wśród Polaków, jest dużo osób, które mają tradycyjne podejście do transakcji zakupowych. Myślę, że jest to ważne zadanie, żeby to postrzeganie zmienić. eCommerce jest prostszy, łatwiejszy, szybszy. Dlatego wszystkie firmy muszą brać pod uwagę eCommerce i muszą określić jaką rolę eCommerce będzie w ich biznesie odgrywał. “

Sebastian Starczewski,
Marketing & Ticketing Director

Lech Poznań został założony w 1922 roku, a od 1957 roku funkcjonuje pod obecną nazwą. Jest 7-krotnym Mistrzem Polski, 5-krotnym triumfatorem rozgrywek o Puchar Polski, 5-krotnym zdobywcą Superpucharu Polski oraz gra w najwyższej klasie rozgrywek. Poza działalnością sportową angażuje się w aktywność społeczną i charytatywną na terenie całej Wielkopolski, m.in. poprzez pomoc osobom niepełnosprawnym i promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci i młodzieży.

Lech jest liderem innowacyjnych rozwiązań w branży klubów sportowych w Polsce. Jako pierwszy wprowadził telewizję klubową online, kanały social media, kartę płatniczą kibica, aplikację mobilną do zakupu i realizacji biletów na stadionie oraz przede wszystkim sprzedaż biletów online.

Lech Poznań w ciągu 8 lat sprawił, że elektroniczna dystrybucja biletów stała się opcją preferowaną przez 60% kibiców, odpowiadającą za 50% nowych transakcji. Razem z PayU stale rozwija usługi pod kątem lepszego zaspokojenia potrzeb odbiorców.

Lech Poznań dobrze rozpoznał trendy w zachowaniu konsumentów i już w 2008 roku umożliwił zakup biletów przez Internet. Na początku konsumenci mogli korzystać jedynie z opcji print-at-home, obecnie zaś jest możliwy zakup i realizacja biletu przez dedykowaną aplikację mobilną. Rozwijanie kanału sprzedaży online jest kluczowym determinantem wzrostu biznesu firmy.

PayU pomogło Lechowi Poznań wygrać poza boiskiem.

W 2012 roku Lech wprowadził aplikację mobilną do przeglądania strony internetowej klubu, a w 2015 roku poszerzono ją o możliwość zakupu biletów i realizacji ich w bramkach na stadionie. Oba z tych rozwiązań były pionierskie wśród klubów piłkarskich. Przychody z kanału mobilnego rosną w tempie 10% rok do roku, a bezpieczeństwo i szybkość transakcji zapewnia PayU.

Dla nowoczesnych klubów piłkarskich kluczowe jest obniżenie bariery wejścia dla nowych kibiców. Dlatego umożliwienie im łatwego zakupu biletu przez www lub aplikację stało się kluczowe. Dzięki odpowiedniemu rozwojowi narzędzi 50% nowych transakcji realizowanych jest już online.

Kluby piłkarskie zaczynają coraz mocniej inwestować w cross-selling, korzystając z faktu wysokiego zaangażowania klientów w markę. Jednak stworzenie dobrego asortymentu gadżetów musi iść w parze z przemyślaną strategią dystrybucji. Lech Poznań w swoim e-sklepie oferuje już ponad 250 produktów a w 2015 roku ten kanał wygenerował ponad 1 mln złotych przychodu – o 20% więcej niż rok wcześniej.

Lech Poznań w ciągu 8 lat sprawił, że elektroniczna dystrybucja biletów stała się opcją preferowaną przez 60% kibiców, odpowiadającą za 50% nowych transakcji. Razem z PayU stale rozwija usługi pod kątem lepszego zaspokojenia potrzeb odbiorców.